تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی در یونان آغاز شد
نوشته شده توسط : breketid

آنتونیس ساماراس، رهبر حزب "دموکراسی نو" گفته است یونانی ها به باقی ماندن در حوزه یورو و انجام تعهداتشان رای دادند

کارلوس پاپولیاس، رئیس جمهور یونان گفت که بسیار ضروری است که احزاب سیاسی در مورد تشکیل دولت ائتلافی جدید با هم به توافق برسند.

رئیس جمهور یونان این سخنان را یک روز پس از آن بیان کرد که حزب راست میانه "دموکراسی نو" موفق شد در انتخابات عمومی روز گذشته (یکشنبه ۱۷ ژوئن) به پیروزی برسد.

آنتونیس ساماراس، رهبر حزب "دموکراسی نو" که از طرح نجات مالی یونان حمایت می کند، هم اکنون کار بر روی تشکیل دولتی ائتلافی را آغاز کرده است.

آقای ساماراس گفته است که یونانی ها به باقی ماندن در حوزه یورو و انجام تعهداتشان رای دادند.

رهبر حزب "دموکراسی نو" گفته است که تلاش می کند در تعهدات مربوط به توافقنامه کمک مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول تغییراتی ایجاد کند.

رهبران کشورهای اروپایی و آمریکا، از نتیجه انتخابات پارلمانی استقبال کرده و سیاستمداران یونانی را به تشکیل فوری دولت ترغیب کرده اند.

کشورهای حوزه یورو گفته اند که انجام اصلاحات "بهترین تضمین" برای یونان برای مقابله با چالش های اقتصادی و اجتماعی در آن کشور است.

مقامات آمریکا تاکید کرده اند که "باقی ماندن یونان در حوزه یورو" به نفع همه است.

این در حالی است که حزب چپگرای "سیریزا" که در انتخابات روز گذشته با اندکی اختلاف دوم شد، گفته است که رهبری مخالفت با طرح نجات مالی را برعهده خواهد داشت.

آلکسیس سیپراس، رهبر حزب "سیریزا" گفته است که حزبش در تشکیل دولت جدید مشارکت نخواهد کرد، بلکه برعکس به صدایی قدرتمند در مخالفت با طرح ریاضت اقتصادی در آن کشور تبدیل خواهد شد.

مارک لوئن، خبرنگار بی بی سی در آتن می گوید که انتظار می رود آقای ساماراس به امید ایجاد دولتی قدرتمند با پشتوانه مردمی مستحکم به دنبال تشکیل ائتلافی گسترده از احزاب مختلف باشد.

اولین بسته مالی اهدایی به یونان ۱۱۰ میلیارد یورو بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی به این کشور داده شد و یک سال بعد، یونان بسته مالی دوم را که ۱۳۰ میلیارد یورو ارزش داشت، دریافت کرد.

هر چند نتایج اولیه انتخابات یونان در ابتدا تاثیری مثبت در بازارهای آسیایی و اروپایی داشت، اما در اروپا اوضاع به سرعت تغییر کرد.

براساس گزارش های دریافتی، نتایج این انتخابات به قدر کافی نتوانست بازارها را متقاعد کند که مشکلات یورو تحت کنترل قرار گرفته است، به ویژه که نگرانی ها نسبت به بدهی های دولت در اسپانیا نیز بار دیگر افزایش یافته است.

انتخابات روز گذشته یونان، دومین انتخابات پارلمانی در شش هفته اخیر در این کشور بود.

پس از برگزاری انتخابات پیشین در ماه مه، تلاش احزاب پیروز برای تشکیل دولت ائتلافی بی‌نتیجه ماند و رئیس‌جمهور این کشور فرمان برگزاری انتخابات جدید را در روز ۱۷ ژوئن صادر کرد.





:: برچسب‌ها: اسپانیا , آسمان , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: